16 maj 2008

Carl Bildt är en ond mobbare

Jag blir så arg när jag läser om Carl Bildts utfrysning och mobbing av Lars Danielsson. Bildt ger inga uppdrag till Danielsson, som därmed under lång tid har gått sysslolös med full lön. Så här sa Bildt till SvD:

”Jag kräver inte rättegång och fängelse för Danielsson. Så fungerar inte vårt system. Men jag kräver tydliga konsekvenser. I grunden handlar det om framtiden. Accepterar vi lögnen i dag har vi sanktionerat lögnen också i morgon. Då handlar det om ett systemskifte in i lögnens rike.”

Fattar inte Bildt att alla människor kan göra misstag, och man måste kunna bli förlåten! Människor är inga felfria varelser, vi är inga änglar, och enligt bibeln är syndernas förlåtelse en väsentlig ideologi. Jag tycker verkligen synd om Danielsson, som har blivit någon slags syndabock för hela tsunamin. Bildt framstår i denna konflikt som djävulen själv, han är knappast någon Jesus.

--> Snälla Carl Bildt, ge Danielsson ett uppdrag! Nästa gång är det kanske du som måste bli förlåten för något.

Inga kommentarer: