24 februari 2008

Utvärdering av: Melodifestivalen del 3



Denna deltävling var det sämsta startfältet hittills i årets festival. Jag ser fram emot nästa helg som jag tror kan bli ett stjärnornas krig. Att BWO skulle gå vidare var så förutsebart, men att Frida också gick till final, det hade jag faktiskt inte trott.

BWO - Martin Rolinski framförde låten bra, men de andra såg ut som löst drivande cirkusfolk klädda för begravning. Lite färg eller glitter i kläderna hade inte varit fel.
Mickey Huskic - Boring!
Frida feat Hedline - En något överviktig skånska i neorfärgad joggingdress stod och hoppade på scen. Hon fick inte min röst.
Thérèse Andersson - Tjejen som sjöng opera i refrängen gick till andra chansen. Fin och annorlunda sång i dessa sammanhang, hon hade fått min röst om jag hade ringt!
Patrik Isaksson - Boring!
Caracola - Tre undernärda fjortisar trallade bubbelgumspop. Ganska duktiga med fy vilken dålig koreografi!
Ainbusk - De fyra klimakterietanterna firar 25-års jubileum i år. Visst kan de sjunga, men den där låten var inget som vare sig fastnade eller gick hem hos mig i alla fall.
Eskobar - Boring!

Som sagt, jag ser fram emot nästa helg då statfältet är lite bättre!


Kvällens bästa klädda. Fjortisarna i Caracola var i alla fall grymt snygga i sina färgglada 60-tals klänningar och höga klackar.

Inga kommentarer: