30 mars 2008

En pinsam helg med svärmor

I helgen har jag och Abbe haft besök av Abbes mamma, hennes sambo och deras hund. Abbe ville inte att de familjära gästerna skulle sova hemma hos oss i lägenheten, vilket jag inte kan förstå anledningen till. Abbe hävdade att han "inte orkar med nattgäster", att det blir "så jobbigt med sängkläder och madrasser och sånt" och att man måste "passa upp" och "dela badrum". Visst är det lite pyssel med att flytta soffbordet, dra fram madrass och bädda, men finns det hjärterum så finns det stjärterum, av den åsikten är jag! Tyvärr har jag inte laglig rätt att släppa in folk i lägenheten, eller låta folk vara kvar, om den som samäger eller samhyr motsätter sig det, så Abbes mamma fick boka rum på ett vandrarhem. Pinsamt!

Nu kommer jag aldrig kunna låta min familj sova över, då blir nog Abbes mamma ledsen, att andra får men inte hon, och att det är olika regler får våra respektive familjer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Rolig blogg du har! =)