24 april 2008

En bok är klar i huvudet

Jag har länge tänkt att jag någon gång ska skriva en roman. Det ska vara en fantastiskt bra och spännande story, där man inte från början förstår hur allt hänger ihop, och målgruppen vad gäller läsare ska vara kvinnor i åldern 15-40. Jag har aldrig tidigare känt mig redo för den där boken eftersom jag inte haft en bra story - men nu har jag en story! Den började ta sin form när jag satt på tåget hem idag. Boken är klar i mitt huvud och nerskrissad i stora drag i ett word-dokument. Nu ska jag bara skriva ner boken kapitell för kapitell i samma dokument! Det kommer att ta tid, men ett, två kanske tre kapitel i veckan borde jag väl fixa? Sen gäller det bara att nåt jävla förlag vill ge ut boken, men vill ingen ge ut den så har jag ju i alla fall uppfyllt drömmen att faktiskt skriva en hel roman.

Inga kommentarer: