8 april 2008

Jag gillar Hanna Malmberg

Det är inte ofta jag fastnar i en TV-serie, jag orkar som mest se ett halvt avsnitt av något, men SVT:s serie "Häxdansen" tittar jag faktiskt på! Ett lite annorlunda manus och duktiga skådisar, som även spelar fotboll i sina roller, men oj vad långsamt det går! Lite action och snabbare klipp hade inte skadat! Men hur som helst så är serien i alla fall sevärd. Trots att det är Julia Dufvenius (känd från bl a "Glappet") som lanserats som frontfigur och seriens starkaste namn, så är det helt klart Hanna Malmberg som är seriens starkast lysande stjärna. Utan Hanna vore serien inte alls samma sak, det är hon som står för den mest sevärda rollkaraktären och det bästa skådespeleriet. Serien blir både glammigare och mer spännande med henne. Jag vet att hon spelade i julkalendern "Mysteriet på Greveholm", men annars har jag inte sett henne i något annat. Jag hoppas dock att vi får se Hanna Malmberg i andra TV- och filmsammanhang, hon borde ha en lysande och framgångsrik karriär framför sig!

Inga kommentarer: