11 maj 2008

Uppsala - Den smutsiga staden

Två dagar i rad - både lördag och söndag - har jag och Abbe lagat på filt i Uppsalas stadspark. Visst är det skönt att ligga i solen, men det är jävligt äckligt med alla fimpar och allt skräp som också ligger där! Jag fick kväljningar i lördags när jag och Abbe kom dit med vår filt i en stor bag. Det var fimpar precis överallt! Varför tar inte folk med sig skräp och fimpar när de går därifrån? Vem har uppfostrat alla dessa människor som skräpar ner på allmän plats? Jag har lärt mig att man ska lämna en plats likadan - eller renare - än vad man fann den. I fyrisån är det samma sak. Det flyter petflaskor, skräp och aluminiumburkar överallt. Vem är så ond att han eller hon slänger skräp i ån? De som skräpar ner tycker jag inte ska få vistas på allmän plats, de borde bli avvisade av skräppoliser som går runt med batong och har befogenhet att slå ner dessa människor. Misshandlade, det borde dom bli!

Inga kommentarer: