25 februari 2008

CV, referenser, betyg och intyg

Jag kan erkänna att det kändes förjävligt och förbannat tungt när jag förra måndagen fick reda på att jag inte får förlängning på min tidsbegränsade anställning. Jag hade fått muntligt löfte om fast tjänst, men på grund av arbetsbrist kan de nu inte ha kvar mig, det finns inte nog med arbetsuppgifter på de avdelningar där jag har kompetens och intresse av att arbeta. Well, det var bara att börja damma av mitt personliga brev, plocka fram betygen m.m. Suck, säger jag bara! Ikväll har jag fått iväg fyra jobbansökningar, och i morgon tänkte jag smasha iväg fyra till. Nu jävlar! Jag tänker inte vara arbetslös efter 1 april. Jo jag vet, arbetslöshet, det känns som ett aprilskämt!

Aprilskämt 1962. Kjell Stensson påstod att ny utrustning i TV-huset gjorde att man nu kunde ta en nylonstrumpa och trä över TV:n för att få färg-TV.

Inga kommentarer: