25 mars 2008

Ett ultimatum om baby för Abbe

Min kusin har fått en baby som var med och firade påsk. Babyn är fruktansvärt söt, och när man ser henne är det svårt att inte själv vilja ha ett barn att ta hand om. Men tyvärr är det ju ganska mycket jobb med ett barn. Hur som helst så vore det i alla fall hemskt om man väljer att inte skaffa barn, och sen ångrar sig när man är 50! Jag har därför beslutat att skaffa barn när jag är 30 år gammal. Det betyder att jag har två år kvar tills det är dags. Min kille Abbe är lite yngre än mig, han fyller 25 i år. Abbe verkar inte lika förtjust i att skaffa barn, och skulle nog gärna vänta i 10 år till. Jag har sagt till honom att han har - från och med nu - ett år på sig att komma på att han inte vill ha barn om två år. Om han inte vill det så måste vi göra slut om ett år, så att jag har ett år på mig att skaffa en ny kille tills det är dags att bli gravid.

Inga kommentarer: